Telaketjukristityt

palstan TK-lle

Määritelmä : "Telaketjukristitty jyrää ja runnoo alleen kaiken hienovaraisesti vastaan tulevan oikean kristillisyyden. Telaketjukristitty pyhittää "kristillisyytensä" tarkoituksenmukaisesti vain ja ainoastaan omia valtapyrkimyksiään varten."

50

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai onko täällä sellaisia?


      :)

      • -ap-

        "Ai onko täällä sellaisia?"

        Siellä koira älähtää, missä kalikka kalahtaa, heh.


      • miekkalähetystä

        Osaako kukan täällä selittää, mikä ero on näiden kahden uskonnon välillä?

        ""Islam levisi nopeasti uskonnon 600-luvulla tapahtuneen syntymisen jälkeen. Vuonna 630 tapahtuneen aseellisen Mekan valtaamisen jälkeen islamia alettiin levittää osin myös sotilaallisesti muuallekin Arabian niemimaalle. Profeetta Muhammadin kuollessa islamin vaikutusalue käsitti jo laajoja alueita Mekan ja Medinan ympäristöstä sekä Omanin alueen.[1] Muhammadin kuoltua vuonna 632 hänen lähipiiriinsä kuulunut Abu Bakr järjesti itsensä "uskovien sotapäälliköksi" ja myöhemmin kalifiksi.[2] Vain kaksivuotisen valtakautensa aikana Abu Bakr oli jo ehtinyt muodostaa islamilaisen armeijan ja valloittaa loputkin Arabian niemimaasta.

        Abu Bakrin seuraaja Umar ibn al-Khattab eli Omar jatkoi valloitusretkiä Arabiaa ympäröiviin naapurivaltioihin, jotka olivat siihen aikaan sisäisesti heikossa tilassa.[2] Omar ehti elinaikanaan valloittaa Bysantilta useita kristittyjen pyhinä pitämiä alueita, kuten koko Syyria-Palestiinan. Hiukan yli vuosisadan kuluttua Muhammadin kuolemasta islamin valta-alue ulottui aina Espanjasta nykyisen Iranin alueille.

        VERRATTUNA TÄHÄN

        Ristiretket olivat paavin hyväksymiä, uskonnollisesti motivoituja sotaretkiä erityisesti keskiajalla. Aluksi tarkoitus oli vallata Jerusalem takaisin kristittyjen hallintaan, minkä vuoksi ensimmäiset ristiretket kohdistuivat islaminuskoisia vastaan. Myöhemmin ristiretkiä tehtiin myös Euroopassa olevia pakanallisia tai harhaoppisina pidettyjä maita ja kansoja vastaan muun muassa Itämeren etelärannikolle. Tosin Itämeren piirissä tehdyillä sotaretkillä ei läheskään aina ollut paavin antamaa ristiretkijulistusta tukenaan, eivätkä aikalaiset välttämättä muutenkaan pitäneet niitä ristiretkinä: tällöin ristiretki-nimitys on syntynyt vasta myöhemmän historiankirjoituksen yhteydessä. Merkittäviä olivat myös katolisen kirkon kerettiläisiksi katsomia ryhmiä vastaan Etelä-Ranskassa ja Böömissä tehdyt ristiretket.""
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiretket


      • Juutubii
        miekkalähetystä kirjoitti:

        Osaako kukan täällä selittää, mikä ero on näiden kahden uskonnon välillä?

        ""Islam levisi nopeasti uskonnon 600-luvulla tapahtuneen syntymisen jälkeen. Vuonna 630 tapahtuneen aseellisen Mekan valtaamisen jälkeen islamia alettiin levittää osin myös sotilaallisesti muuallekin Arabian niemimaalle. Profeetta Muhammadin kuollessa islamin vaikutusalue käsitti jo laajoja alueita Mekan ja Medinan ympäristöstä sekä Omanin alueen.[1] Muhammadin kuoltua vuonna 632 hänen lähipiiriinsä kuulunut Abu Bakr järjesti itsensä "uskovien sotapäälliköksi" ja myöhemmin kalifiksi.[2] Vain kaksivuotisen valtakautensa aikana Abu Bakr oli jo ehtinyt muodostaa islamilaisen armeijan ja valloittaa loputkin Arabian niemimaasta.

        Abu Bakrin seuraaja Umar ibn al-Khattab eli Omar jatkoi valloitusretkiä Arabiaa ympäröiviin naapurivaltioihin, jotka olivat siihen aikaan sisäisesti heikossa tilassa.[2] Omar ehti elinaikanaan valloittaa Bysantilta useita kristittyjen pyhinä pitämiä alueita, kuten koko Syyria-Palestiinan. Hiukan yli vuosisadan kuluttua Muhammadin kuolemasta islamin valta-alue ulottui aina Espanjasta nykyisen Iranin alueille.

        VERRATTUNA TÄHÄN

        Ristiretket olivat paavin hyväksymiä, uskonnollisesti motivoituja sotaretkiä erityisesti keskiajalla. Aluksi tarkoitus oli vallata Jerusalem takaisin kristittyjen hallintaan, minkä vuoksi ensimmäiset ristiretket kohdistuivat islaminuskoisia vastaan. Myöhemmin ristiretkiä tehtiin myös Euroopassa olevia pakanallisia tai harhaoppisina pidettyjä maita ja kansoja vastaan muun muassa Itämeren etelärannikolle. Tosin Itämeren piirissä tehdyillä sotaretkillä ei läheskään aina ollut paavin antamaa ristiretkijulistusta tukenaan, eivätkä aikalaiset välttämättä muutenkaan pitäneet niitä ristiretkinä: tällöin ristiretki-nimitys on syntynyt vasta myöhemmän historiankirjoituksen yhteydessä. Merkittäviä olivat myös katolisen kirkon kerettiläisiksi katsomia ryhmiä vastaan Etelä-Ranskassa ja Böömissä tehdyt ristiretket.""
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiretket

        Joskus ohimennen katsellut tuubista näiden kahden uskonnon vertailua. Vähän niin kuin olisivat samalla pajalla hiotut.


      • Davidka
        -ap- kirjoitti:

        "Ai onko täällä sellaisia?"

        Siellä koira älähtää, missä kalikka kalahtaa, heh.

        1.Samuelin kirja:
        17:1 Mutta filistealaiset kokosivat joukkonsa sotaan, ja he kokoontuivat lähelle Sookoa, joka on Juudassa. Ja he leiriytyivät Sookon ja Asekan välille, Efes-Dammimiin.
        17:2 Saul ja Israelin miehet olivat myös kokoontuneet ja leiriytyneet Tammilaaksoon; ja he asettuivat sotarintaan filistealaisia vastaan.
        17:3 Filistealaiset olivat vuorella, joka oli toisella puolella, ja israelilaiset olivat vuorella, joka oli toisella puolella, ja laakso oli heidän välillänsä.

        17:4 Niin filistealaisten joukoista tuli kaksintaistelija nimeltä Goljat, kotoisin Gatista. Hän oli kuuden kyynärän ja vaaksan pituinen.
        17:5 Hänellä oli vaskikypäri päässänsä ja suomuspanssari yllänsä, ja rintahaarniska, joka painoi viisituhatta sekeliä, oli vaskea.
        17:6 Ja hänellä oli säärissään vaskivarukset ja selässään vaskikeihäs.
        17:7 Hänen peitsensä varsi oli niinkuin kangastukki, ja hänen peitsensä kärki, joka painoi kuusisataa sekeliä, oli rautaa. Ja kilvenkantaja kävi hänen edellänsä.

        17:8 Hän astui esiin ja huusi Israelin taisteluriveille sanoen: "Miksi te lähditte sotaan ja asetuitte sotarintaan? Minä olen filistealainen, ja te olette Saulin palvelijoita; valitkaa joukostanne mies, joka tulee tänne minun luokseni.
        17:9 Jos hän kykenee taistelemaan minua vastaan ja surmaa minut, niin me olemme teidän palvelijanne; mutta jos minä voitan ja surmaan hänet, niin te olette meidän palvelijamme ja palvelette meitä."
        17:10 Ja filistealainen sanoi vielä: "Minä olen tänä päivänä häväissyt Israelin taistelurivit. Antakaa tänne mies, niin me taistelemme keskenämme."

        17:11 Kun Saul ja koko Israel kuuli nämä filistealaisen puheet, valtasi heidät kauhu, ja he pelkäsivät suuresti.
        17:12 Mutta Daavid oli sen efratilaisen miehen poika Juudan Beetlehemistä, jonka nimi oli Iisai, ja tällä oli kahdeksan poikaa; hän oli Saulin aikana jo vanha, iäkäs mies.
        17:13 Ja Iisain kolme vanhinta poikaa oli seurannut Saulia sotaan; ja näiden hänen kolmen sotaan lähteneen poikansa nimet olivat: esikoisen Eliab, toisen Abinadab ja kolmannen Samma.
        17:14 Daavid oli nuorin. Ja nuo kolme vanhinta olivat seuranneet Saulia.
        17:15 Mutta Daavid lähti tuontuostakin Saulin luota Beetlehemiin kaitsemaan isänsä lampaita.
        17:16 Ja filistealainen astui esiin haastaen taisteluun joka aamu ja ilta, neljänäkymmenenä päivänä.

        17:17 Ja Iisai sanoi pojallensa Daavidille: "Ota veljillesi eefa-mitta näitä paahdettuja jyviä ja nämä kymmenen leipää, ja vie ne kiiruusti leiriin veljillesi.
        17:18 Ja vie nämä kymmenen juustoa tuhannenpäämiehelle. Tiedustele veljiesi vointia ja hanki varmuus, että lähetys on heille saapunut.
        17:19 Saul ja he ynnä kaikki Israelin miehet ovat Tammilaaksossa sotimassa filistealaisia vastaan."
        17:20 Varhain seuraavana aamuna Daavid jätti lampaat vartijan haltuun, otti kantamuksensa ja lähti matkalle, niinkuin Iisai oli häntä käskenyt. Kun hän tuli leiriin, lähti sotaväki taistelurintaan ja nosti sotahuudon.
        17:21 Ja Israel ja filistealaiset asettuivat sotarintaan toisiansa vastaan.
        17:22 Niin Daavid heitti tavarat selästänsä kuormaston vartijalle ja riensi sotarintaan; ja sinne tultuaan hän tervehti veljiänsä.
        17:23 Kun hän puhutteli heitä, niin katso, kaksintaistelija, Goljat niminen filistealainen, kotoisin Gatista, tuli filistealaisten taisteluriveistä ja puhui niinkuin ennenkin; ja Daavid kuuli sen.

        17:24 Ja kun israelilaiset näkivät tuon miehen, pakenivat he häntä kaikki ja pelkäsivät suuresti.
        17:25 Ja Israelin miehet sanoivat: "Katsokaa miestä, joka tuolla tulee! Hän tulee häpäisemään Israelia. Mutta sen miehen, joka surmaa hänet, kuningas tekee hyvin rikkaaksi ja antaa hänelle tyttärensä ja tekee hänen isänsä perheen veroista vapaaksi Israelissa."
        17:26 Niin Daavid sanoi miehille, jotka seisoivat siinä hänen kanssaan: "Mitä saa se mies, joka surmaa tuon filistealaisen ja poistaa häväistyksen Israelista? Sillä mikä tuo ympärileikkaamaton filistealainen on häpäisemään elävän Jumalan taistelurivejä?"

        17:27 Väki sanoi hänelle saman, minkä ennenkin: sen ja sen saa se mies, joka surmaa hänet.
        17:28 Mutta kun hänen vanhin veljensä Eliab kuuli hänen puhuvan miesten kanssa, vihastui Eliab Daavidiin ja sanoi: "Miksi sinä olet tullut tänne, ja kenelle olet jättänyt sen pienen lammaslauman siellä erämaassa?

        Minä tunnen sinun julkeutesi ja pahan sisusi; sinä olet tullut tänne
        katsomaan sotaa."


      • Nesher
        Davidka kirjoitti:

        1.Samuelin kirja:
        17:1 Mutta filistealaiset kokosivat joukkonsa sotaan, ja he kokoontuivat lähelle Sookoa, joka on Juudassa. Ja he leiriytyivät Sookon ja Asekan välille, Efes-Dammimiin.
        17:2 Saul ja Israelin miehet olivat myös kokoontuneet ja leiriytyneet Tammilaaksoon; ja he asettuivat sotarintaan filistealaisia vastaan.
        17:3 Filistealaiset olivat vuorella, joka oli toisella puolella, ja israelilaiset olivat vuorella, joka oli toisella puolella, ja laakso oli heidän välillänsä.

        17:4 Niin filistealaisten joukoista tuli kaksintaistelija nimeltä Goljat, kotoisin Gatista. Hän oli kuuden kyynärän ja vaaksan pituinen.
        17:5 Hänellä oli vaskikypäri päässänsä ja suomuspanssari yllänsä, ja rintahaarniska, joka painoi viisituhatta sekeliä, oli vaskea.
        17:6 Ja hänellä oli säärissään vaskivarukset ja selässään vaskikeihäs.
        17:7 Hänen peitsensä varsi oli niinkuin kangastukki, ja hänen peitsensä kärki, joka painoi kuusisataa sekeliä, oli rautaa. Ja kilvenkantaja kävi hänen edellänsä.

        17:8 Hän astui esiin ja huusi Israelin taisteluriveille sanoen: "Miksi te lähditte sotaan ja asetuitte sotarintaan? Minä olen filistealainen, ja te olette Saulin palvelijoita; valitkaa joukostanne mies, joka tulee tänne minun luokseni.
        17:9 Jos hän kykenee taistelemaan minua vastaan ja surmaa minut, niin me olemme teidän palvelijanne; mutta jos minä voitan ja surmaan hänet, niin te olette meidän palvelijamme ja palvelette meitä."
        17:10 Ja filistealainen sanoi vielä: "Minä olen tänä päivänä häväissyt Israelin taistelurivit. Antakaa tänne mies, niin me taistelemme keskenämme."

        17:11 Kun Saul ja koko Israel kuuli nämä filistealaisen puheet, valtasi heidät kauhu, ja he pelkäsivät suuresti.
        17:12 Mutta Daavid oli sen efratilaisen miehen poika Juudan Beetlehemistä, jonka nimi oli Iisai, ja tällä oli kahdeksan poikaa; hän oli Saulin aikana jo vanha, iäkäs mies.
        17:13 Ja Iisain kolme vanhinta poikaa oli seurannut Saulia sotaan; ja näiden hänen kolmen sotaan lähteneen poikansa nimet olivat: esikoisen Eliab, toisen Abinadab ja kolmannen Samma.
        17:14 Daavid oli nuorin. Ja nuo kolme vanhinta olivat seuranneet Saulia.
        17:15 Mutta Daavid lähti tuontuostakin Saulin luota Beetlehemiin kaitsemaan isänsä lampaita.
        17:16 Ja filistealainen astui esiin haastaen taisteluun joka aamu ja ilta, neljänäkymmenenä päivänä.

        17:17 Ja Iisai sanoi pojallensa Daavidille: "Ota veljillesi eefa-mitta näitä paahdettuja jyviä ja nämä kymmenen leipää, ja vie ne kiiruusti leiriin veljillesi.
        17:18 Ja vie nämä kymmenen juustoa tuhannenpäämiehelle. Tiedustele veljiesi vointia ja hanki varmuus, että lähetys on heille saapunut.
        17:19 Saul ja he ynnä kaikki Israelin miehet ovat Tammilaaksossa sotimassa filistealaisia vastaan."
        17:20 Varhain seuraavana aamuna Daavid jätti lampaat vartijan haltuun, otti kantamuksensa ja lähti matkalle, niinkuin Iisai oli häntä käskenyt. Kun hän tuli leiriin, lähti sotaväki taistelurintaan ja nosti sotahuudon.
        17:21 Ja Israel ja filistealaiset asettuivat sotarintaan toisiansa vastaan.
        17:22 Niin Daavid heitti tavarat selästänsä kuormaston vartijalle ja riensi sotarintaan; ja sinne tultuaan hän tervehti veljiänsä.
        17:23 Kun hän puhutteli heitä, niin katso, kaksintaistelija, Goljat niminen filistealainen, kotoisin Gatista, tuli filistealaisten taisteluriveistä ja puhui niinkuin ennenkin; ja Daavid kuuli sen.

        17:24 Ja kun israelilaiset näkivät tuon miehen, pakenivat he häntä kaikki ja pelkäsivät suuresti.
        17:25 Ja Israelin miehet sanoivat: "Katsokaa miestä, joka tuolla tulee! Hän tulee häpäisemään Israelia. Mutta sen miehen, joka surmaa hänet, kuningas tekee hyvin rikkaaksi ja antaa hänelle tyttärensä ja tekee hänen isänsä perheen veroista vapaaksi Israelissa."
        17:26 Niin Daavid sanoi miehille, jotka seisoivat siinä hänen kanssaan: "Mitä saa se mies, joka surmaa tuon filistealaisen ja poistaa häväistyksen Israelista? Sillä mikä tuo ympärileikkaamaton filistealainen on häpäisemään elävän Jumalan taistelurivejä?"

        17:27 Väki sanoi hänelle saman, minkä ennenkin: sen ja sen saa se mies, joka surmaa hänet.
        17:28 Mutta kun hänen vanhin veljensä Eliab kuuli hänen puhuvan miesten kanssa, vihastui Eliab Daavidiin ja sanoi: "Miksi sinä olet tullut tänne, ja kenelle olet jättänyt sen pienen lammaslauman siellä erämaassa?

        Minä tunnen sinun julkeutesi ja pahan sisusi; sinä olet tullut tänne
        katsomaan sotaa."

        Raamatun historiallisista kertomuksista kiehtoo minua eniten Jeesuksen elämä ja puheet. Seuraavaksi eniten pidän näistä Israelin kuningas Davidin elämän tekojen kertomuksista, ne ovat toiminnallisia ja helppolukuisia, kuitenkin Jumalan Sanaa, meille uskoville opiksi. Psalmit, myös Davidin kirjoittamat, ovat usein edessäni ja käytössä kun rukoilen, sieltä löytyy sopivaa joka tilanteeseen ja tunteeseen.

        Laitetaas tänne esille vielä tuon luvun loppuosa, kun kirjoitus jäi edelliseltä tekijältä hieman kesken, ehkä kaikki ei mahtunut yhteen kommenttiin:
        1.Sam. 17:23 Kun hän puhutteli heitä, niin katso, kaksintaistelija, Goljat niminen filistealainen, kotoisin Gatista, tuli filistealaisten taisteluriveistä ja puhui niinkuin ennenkin; ja Daavid kuuli sen 17:24 Ja kun israelilaiset näkivät tuon miehen, pakenivat he häntä kaikki ja pelkäsivät suuresti.
        17:25 Ja Israelin miehet sanoivat: "Katsokaa miestä, joka tuolla tulee! Hän tulee häpäisemään Israelia. Mutta sen miehen, joka surmaa hänet, kuningas tekee hyvin rikkaaksi ja antaa hänelle tyttärensä ja tekee hänen isänsä perheen veroista vapaaksi Israelissa."
        17:26 Niin Daavid sanoi miehille, jotka seisoivat siinä hänen kanssaan: "Mitä saa se mies, joka surmaa tuon filistealaisen ja poistaa häväistyksen Israelista? Sillä mikä tuo ympärileikkaamaton filistealainen on häpäisemään elävän Jumalan taistelurivejä?"

        17:27 Väki sanoi hänelle saman, minkä ennenkin: sen ja sen saa se mies, joka surmaa hänet.
        17:28 Mutta kun hänen vanhin veljensä Eliab kuuli hänen puhuvan miesten kanssa, vihastui Eliab Daavidiin ja sanoi: "Miksi sinä olet tullut tänne, ja kenelle olet jättänyt sen pienen lammaslauman siellä erämaassa? Minä tunnen sinun julkeutesi ja pahan sisusi; sinä olet tullut tänne katsomaan sotaa."
        17:29 Daavid vastasi: "Mitä minä sitten olen tehnyt? Saaneehan tuon verran kysyä."

        17:30 Ja hän kääntyi hänen luotansa toisen puoleen ja kysyi niinkuin ennenkin; ja väki vastasi hänelle samoin kuin äsken.
        17:31 Mutta tuli tunnetuksi, mitä Daavid oli puhunut; ja se kerrottiin Saulille, ja tämä noudatti hänet luoksensa.
        17:32 Ja Daavid sanoi Saulille: "Älköön kenenkään mieli masentuko hänen tähtensä. Palvelijasi käy taistelemaan tuota filistealaista vastaan."

        17:33 Saul sanoi Daavidille: "Et sinä voi mennä tuota filistealaista vastaan etkä taistella hänen kanssaan, sillä sinä olet nuorukainen, mutta hän on sotilas nuoruudestansa saakka."
        17:34 Mutta Daavid sanoi Saulille: "Palvelijasi on ollut kaitsemassa isänsä lampaita. Jos leijona tai karhu tuli ja vei lampaan laumasta,
        17:35 niin minä hyökkäsin sen jälkeen, löin sen maahan ja tempasin saaliin sen suusta; ja jos se karkasi minua vastaan, niin minä tartuin sen partaan, löin sen maahan ja tapoin sen.

        17:36 Kun palvelijasi on lyönyt maahan sekä leijonan että karhun, niin tuolle ympärileikkaamattomalle filistealaiselle käy niinkuin niille; sillä hän on häväissyt elävän Jumalan taistelurivejä."
        17:37 Ja Daavid sanoi: "Herra, joka on pelastanut minut leijonan ja karhun kynsistä, pelastaa minut myös tämän filistealaisen käsistä."

        Silloin Saul sanoi Daavidille: "Mene; Herra olkoon sinun kanssasi."
        17:38 Ja Saul puki takkinsa Daavidin ylle ja pani vaskikypärin hänen päähänsä sekä panssarin hänen yllensä.
        17:39 Ja Daavid sitoi hänen miekkansa vyölleen takin päälle ja yritti käydä, sillä hän ei ollut koskaan sellaisia koettanut. Niin Daavid sanoi Saulille: "En minä voi näissä käydä, sillä en ole koskaan tällaisia koettanut." Ja Daavid riisui ne päältänsä.
        17:40 Ja hän otti sauvansa käteensä, valitsi purosta viisi sileätä kiveä, pani ne paimenlaukkuun, joka hänellä oli linkokivisäiliönä,

        otti lingon käteensä ja meni filistealaista vastaan.

        17:41 Ja filistealainen tuli yhä lähemmäksi Daavidia, ja kilvenkantaja kulki hänen edellänsä.
        17:42 Kun filistealainen katsahti ja näki Daavidin, halveksi hän häntä; sillä hän oli vielä nuorukainen, verevä ja kaunis näöltään.
        17:43 Niin filistealainen sanoi Daavidille: "Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta.

        17:44 Sitten filistealainen sanoi Daavidille: "Tule tänne minun luokseni, niin minä annan sinun lihasi taivaan linnuille ja metsän eläimille."
        17:45 Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt.

        17:46 Tänä päivänä Herra antaa sinut minun käsiini, ja minä surmaan sinut, katkaisen sinulta pään ja annan filistealaisten sotajoukon ruumiit tänä päivänä taivaan linnuille ja metsän pedoille; ja kaikki maat tulevat tietämään, että Israelilla on Jumala.
        17:47 Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme."


      • Devar Jah
        Nesher kirjoitti:

        Raamatun historiallisista kertomuksista kiehtoo minua eniten Jeesuksen elämä ja puheet. Seuraavaksi eniten pidän näistä Israelin kuningas Davidin elämän tekojen kertomuksista, ne ovat toiminnallisia ja helppolukuisia, kuitenkin Jumalan Sanaa, meille uskoville opiksi. Psalmit, myös Davidin kirjoittamat, ovat usein edessäni ja käytössä kun rukoilen, sieltä löytyy sopivaa joka tilanteeseen ja tunteeseen.

        Laitetaas tänne esille vielä tuon luvun loppuosa, kun kirjoitus jäi edelliseltä tekijältä hieman kesken, ehkä kaikki ei mahtunut yhteen kommenttiin:
        1.Sam. 17:23 Kun hän puhutteli heitä, niin katso, kaksintaistelija, Goljat niminen filistealainen, kotoisin Gatista, tuli filistealaisten taisteluriveistä ja puhui niinkuin ennenkin; ja Daavid kuuli sen 17:24 Ja kun israelilaiset näkivät tuon miehen, pakenivat he häntä kaikki ja pelkäsivät suuresti.
        17:25 Ja Israelin miehet sanoivat: "Katsokaa miestä, joka tuolla tulee! Hän tulee häpäisemään Israelia. Mutta sen miehen, joka surmaa hänet, kuningas tekee hyvin rikkaaksi ja antaa hänelle tyttärensä ja tekee hänen isänsä perheen veroista vapaaksi Israelissa."
        17:26 Niin Daavid sanoi miehille, jotka seisoivat siinä hänen kanssaan: "Mitä saa se mies, joka surmaa tuon filistealaisen ja poistaa häväistyksen Israelista? Sillä mikä tuo ympärileikkaamaton filistealainen on häpäisemään elävän Jumalan taistelurivejä?"

        17:27 Väki sanoi hänelle saman, minkä ennenkin: sen ja sen saa se mies, joka surmaa hänet.
        17:28 Mutta kun hänen vanhin veljensä Eliab kuuli hänen puhuvan miesten kanssa, vihastui Eliab Daavidiin ja sanoi: "Miksi sinä olet tullut tänne, ja kenelle olet jättänyt sen pienen lammaslauman siellä erämaassa? Minä tunnen sinun julkeutesi ja pahan sisusi; sinä olet tullut tänne katsomaan sotaa."
        17:29 Daavid vastasi: "Mitä minä sitten olen tehnyt? Saaneehan tuon verran kysyä."

        17:30 Ja hän kääntyi hänen luotansa toisen puoleen ja kysyi niinkuin ennenkin; ja väki vastasi hänelle samoin kuin äsken.
        17:31 Mutta tuli tunnetuksi, mitä Daavid oli puhunut; ja se kerrottiin Saulille, ja tämä noudatti hänet luoksensa.
        17:32 Ja Daavid sanoi Saulille: "Älköön kenenkään mieli masentuko hänen tähtensä. Palvelijasi käy taistelemaan tuota filistealaista vastaan."

        17:33 Saul sanoi Daavidille: "Et sinä voi mennä tuota filistealaista vastaan etkä taistella hänen kanssaan, sillä sinä olet nuorukainen, mutta hän on sotilas nuoruudestansa saakka."
        17:34 Mutta Daavid sanoi Saulille: "Palvelijasi on ollut kaitsemassa isänsä lampaita. Jos leijona tai karhu tuli ja vei lampaan laumasta,
        17:35 niin minä hyökkäsin sen jälkeen, löin sen maahan ja tempasin saaliin sen suusta; ja jos se karkasi minua vastaan, niin minä tartuin sen partaan, löin sen maahan ja tapoin sen.

        17:36 Kun palvelijasi on lyönyt maahan sekä leijonan että karhun, niin tuolle ympärileikkaamattomalle filistealaiselle käy niinkuin niille; sillä hän on häväissyt elävän Jumalan taistelurivejä."
        17:37 Ja Daavid sanoi: "Herra, joka on pelastanut minut leijonan ja karhun kynsistä, pelastaa minut myös tämän filistealaisen käsistä."

        Silloin Saul sanoi Daavidille: "Mene; Herra olkoon sinun kanssasi."
        17:38 Ja Saul puki takkinsa Daavidin ylle ja pani vaskikypärin hänen päähänsä sekä panssarin hänen yllensä.
        17:39 Ja Daavid sitoi hänen miekkansa vyölleen takin päälle ja yritti käydä, sillä hän ei ollut koskaan sellaisia koettanut. Niin Daavid sanoi Saulille: "En minä voi näissä käydä, sillä en ole koskaan tällaisia koettanut." Ja Daavid riisui ne päältänsä.
        17:40 Ja hän otti sauvansa käteensä, valitsi purosta viisi sileätä kiveä, pani ne paimenlaukkuun, joka hänellä oli linkokivisäiliönä,

        otti lingon käteensä ja meni filistealaista vastaan.

        17:41 Ja filistealainen tuli yhä lähemmäksi Daavidia, ja kilvenkantaja kulki hänen edellänsä.
        17:42 Kun filistealainen katsahti ja näki Daavidin, halveksi hän häntä; sillä hän oli vielä nuorukainen, verevä ja kaunis näöltään.
        17:43 Niin filistealainen sanoi Daavidille: "Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta.

        17:44 Sitten filistealainen sanoi Daavidille: "Tule tänne minun luokseni, niin minä annan sinun lihasi taivaan linnuille ja metsän eläimille."
        17:45 Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt.

        17:46 Tänä päivänä Herra antaa sinut minun käsiini, ja minä surmaan sinut, katkaisen sinulta pään ja annan filistealaisten sotajoukon ruumiit tänä päivänä taivaan linnuille ja metsän pedoille; ja kaikki maat tulevat tietämään, että Israelilla on Jumala.
        17:47 Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme."

        Jesaja:
        40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

        Habakuk:
        1:11 Sitten se tuulena kiitää ja hyökkää, mutta joutuu syynalaiseksi, tuo, jolla oma voimansa on jumalana.

        Sakarja:
        4:6 Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.

        1.Sam.17:48 Kun filistealainen lähti tulemaan ja lähestyi Daavidia, niin Daavid juoksi nopeasti sotarintaan filistealaista vastaan.
        17:49 Ja Daavid pisti kätensä reppuunsa ja

        otti sieltä kiven, linkosi ja satutti filistealaista otsaan, niin että kivi upposi hänen otsaansa,

        ja hän kaatui maahan kasvoillensa.
        17:50 Niin sai Daavid voiton filistealaisesta lingolla ja kivellä ja löi filistealaisen kuoliaaksi, eikä Daavidilla ollut miekkaa kädessään 17:51 Sitten Daavid juoksi ja asettui filistealaisen ääreen, tarttui hänen miekkaansa, veti sen tupesta ja tappoi hänet ja löi sillä häneltä pään poikki.
        ( Tämä erityisesti miellyttää minua, näin tekee oikea Israelilainen soturi, vihollisensa aseella )

        Kun filistealaiset näkivät, että heidän sankarinsa oli kuollut, pakenivat he.
        17:52 Mutta Israelin ja Juudan miehet nousivat, nostivat sotahuudon ja ajoivat filistealaisia takaa laakson suulle ja Ekronin porteille saakka; ja filistealaisia kaatui surmattuina Saaraimin tiellä, aina Gatiin ja Ekroniin saakka.
        17:53 Sitten israelilaiset palasivat ajamasta filistealaisia takaa ja ryöstivät heidän leirinsä.
        17:54 Ja Daavid otti filistealaisen pään ja vei sen Jerusalemiin, mutta hänen aseensa hän asetti majaansa.

        17:55 Kun Saul näki Daavidin menevän filistealaista vastaan, kysyi hän sotapäälliköltään Abnerilta: "Kenen poika tuo nuorukainen on, Abner?" Abner vastasi: "Niin totta kuin sinä, kuningas, elät, minä en sitä tiedä." 17:56 niin kuningas sanoi: "Kysele sitten, kenen poika tuo nuori mies on."
        17:57 Ja kun Daavid palasi takaisin surmattuaan filistealaisen, otti Abner hänet ja vei hänet Saulin eteen, ja hänellä oli kädessään filistealaisen pää.
        17:58 Niin Saul kysyi häneltä: "Kenen poika sinä olet, nuorukainen?" Daavid vastasi: "Palvelijasi beetlehemiläisen Iisain poika." BEIT LECHEM, JITSCHAK


      • Menemiseni ja tulemi
        -ap- kirjoitti:

        "Ai onko täällä sellaisia?"

        Siellä koira älähtää, missä kalikka kalahtaa, heh.

        Minulla oli joskus oma koira, Nelli nimeltään, narttukoira. Se oli bordercollie, australialainen lammaspaimenkoira. Minulla oli myös muutamia lampaita ja yritin kouluttaa Nelliä paimentamaan lampaitani, mutta se ei oikein onnistunut. Lampaat eivät pelänneet paimenkoiraani, ne kävelivät sen yli, sillä Nelli ei uskaltanut näykkiä enää lampaitani, kun sitä oli kerran ankarasti kielletty puremasta lampaita. Minulla ei ole ollut Nelliä enää pitkään aikaan, eikä lampaitakaan, kun EU-säännöt tekivät lampaiden kasvatukseni mahdottomaksi. Silloin minua harmitti kovasti, kun jouduin lampaistani luopumaan, mutta ei enää.

        Minulla on vain muutamia hyviä ystäviä, en ole ilmeisesti oikein sosiaalinen. Tuttuja on kyllä paljon, mutta ystävät ovat sellaisia ihmisiä, joiden käsiin voi luottaa vaikka henkensä. Yhdellä hyvällä ystävälläni on hyvä vahtikoira, rotukoira. Narttu, jonka hampaisiin en haluaisi joutua. Se nukkuu toinen silmä auki, kuulee kaiken ja murisee pelottavasti. Ystäväni on opettanut koiransa hyppäämään kiinni puun oksiin ja puremaan niitä poikki, yli kahden metrin korkeudella, n. 3 cm paksuisiakin oksia. Hirveä puruvoima ja kauhea sitkeys, kun se puree leukansa lukkoon, niin kuulemma ei irrota kuolleenakaan, onko totta?
        Hyvän ystäväni koira on varmasti hänen hyvä ystävänsä. Koira voi olla ihmisen paras ystävä, kunhan se on koulutettu ja tottelee omistajansa käskyjä, muuten voi tapahtua suuriakin vahinkoja. Pistän tähän videon ystäväni koirasta, se ei pelkää vaan puree.
        Jos tämä koira ottaa kunnolla kiinni, niin varmasti älähtää se joka on leukojen väliin joutunut, vai mitäs luulisit?

        http://www.youtube.com/watch?v=feWfqwcWkvM


      • KOIRANVIRKA?
        Menemiseni ja tulemi kirjoitti:

        Minulla oli joskus oma koira, Nelli nimeltään, narttukoira. Se oli bordercollie, australialainen lammaspaimenkoira. Minulla oli myös muutamia lampaita ja yritin kouluttaa Nelliä paimentamaan lampaitani, mutta se ei oikein onnistunut. Lampaat eivät pelänneet paimenkoiraani, ne kävelivät sen yli, sillä Nelli ei uskaltanut näykkiä enää lampaitani, kun sitä oli kerran ankarasti kielletty puremasta lampaita. Minulla ei ole ollut Nelliä enää pitkään aikaan, eikä lampaitakaan, kun EU-säännöt tekivät lampaiden kasvatukseni mahdottomaksi. Silloin minua harmitti kovasti, kun jouduin lampaistani luopumaan, mutta ei enää.

        Minulla on vain muutamia hyviä ystäviä, en ole ilmeisesti oikein sosiaalinen. Tuttuja on kyllä paljon, mutta ystävät ovat sellaisia ihmisiä, joiden käsiin voi luottaa vaikka henkensä. Yhdellä hyvällä ystävälläni on hyvä vahtikoira, rotukoira. Narttu, jonka hampaisiin en haluaisi joutua. Se nukkuu toinen silmä auki, kuulee kaiken ja murisee pelottavasti. Ystäväni on opettanut koiransa hyppäämään kiinni puun oksiin ja puremaan niitä poikki, yli kahden metrin korkeudella, n. 3 cm paksuisiakin oksia. Hirveä puruvoima ja kauhea sitkeys, kun se puree leukansa lukkoon, niin kuulemma ei irrota kuolleenakaan, onko totta?
        Hyvän ystäväni koira on varmasti hänen hyvä ystävänsä. Koira voi olla ihmisen paras ystävä, kunhan se on koulutettu ja tottelee omistajansa käskyjä, muuten voi tapahtua suuriakin vahinkoja. Pistän tähän videon ystäväni koirasta, se ei pelkää vaan puree.
        Jos tämä koira ottaa kunnolla kiinni, niin varmasti älähtää se joka on leukojen väliin joutunut, vai mitäs luulisit?

        http://www.youtube.com/watch?v=feWfqwcWkvM

        Miksi turvaudut koiraan jos olet kerran kristitty? Tätäkö tarkoitat, mutta Herrahan sinun LÄHTEMISESI ja tulemisesi varjelee, taisit muistaa väärin? Eikö vahtikoirasi ole niinkuin aseet, eihän kristitty tarvitse lihan käsivartta, vai mitä ajattelet? Minä myin aseeni pois ja jätin puukon kotiin kun tulin uskoon.

        Psalmit:
        121:1 Matkalaulu. Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä tulee minulle apu?
        121:2 Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan.
        121:3 Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku.
        121:4 Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku.
        121:5 Herra on sinun varjelijasi, Herra on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi.
        121:6 Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä.
        121:7 Herra varjelee sinut kaikesta pahasta, hän varjelee sinun sielusi.
        121:8 Herra varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi, nyt ja iankaikkisesti.


      • DID U GOT 7 POINTS?
        KOIRANVIRKA? kirjoitti:

        Miksi turvaudut koiraan jos olet kerran kristitty? Tätäkö tarkoitat, mutta Herrahan sinun LÄHTEMISESI ja tulemisesi varjelee, taisit muistaa väärin? Eikö vahtikoirasi ole niinkuin aseet, eihän kristitty tarvitse lihan käsivartta, vai mitä ajattelet? Minä myin aseeni pois ja jätin puukon kotiin kun tulin uskoon.

        Psalmit:
        121:1 Matkalaulu. Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä tulee minulle apu?
        121:2 Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan.
        121:3 Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku.
        121:4 Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku.
        121:5 Herra on sinun varjelijasi, Herra on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi.
        121:6 Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä.
        121:7 Herra varjelee sinut kaikesta pahasta, hän varjelee sinun sielusi.
        121:8 Herra varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi, nyt ja iankaikkisesti.

        Matteuksen evankeliumi:
        6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, MENE kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

        13:28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt.' Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että MENEmme ja kokoamme sen?'

        18:12 Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja MENE etsimään eksynyttä?

        18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin MENE ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.

        19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin MENE, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."

        21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot MENEvät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

        23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette MENE sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.


      • Pieni profeetta
        Nesher kirjoitti:

        Raamatun historiallisista kertomuksista kiehtoo minua eniten Jeesuksen elämä ja puheet. Seuraavaksi eniten pidän näistä Israelin kuningas Davidin elämän tekojen kertomuksista, ne ovat toiminnallisia ja helppolukuisia, kuitenkin Jumalan Sanaa, meille uskoville opiksi. Psalmit, myös Davidin kirjoittamat, ovat usein edessäni ja käytössä kun rukoilen, sieltä löytyy sopivaa joka tilanteeseen ja tunteeseen.

        Laitetaas tänne esille vielä tuon luvun loppuosa, kun kirjoitus jäi edelliseltä tekijältä hieman kesken, ehkä kaikki ei mahtunut yhteen kommenttiin:
        1.Sam. 17:23 Kun hän puhutteli heitä, niin katso, kaksintaistelija, Goljat niminen filistealainen, kotoisin Gatista, tuli filistealaisten taisteluriveistä ja puhui niinkuin ennenkin; ja Daavid kuuli sen 17:24 Ja kun israelilaiset näkivät tuon miehen, pakenivat he häntä kaikki ja pelkäsivät suuresti.
        17:25 Ja Israelin miehet sanoivat: "Katsokaa miestä, joka tuolla tulee! Hän tulee häpäisemään Israelia. Mutta sen miehen, joka surmaa hänet, kuningas tekee hyvin rikkaaksi ja antaa hänelle tyttärensä ja tekee hänen isänsä perheen veroista vapaaksi Israelissa."
        17:26 Niin Daavid sanoi miehille, jotka seisoivat siinä hänen kanssaan: "Mitä saa se mies, joka surmaa tuon filistealaisen ja poistaa häväistyksen Israelista? Sillä mikä tuo ympärileikkaamaton filistealainen on häpäisemään elävän Jumalan taistelurivejä?"

        17:27 Väki sanoi hänelle saman, minkä ennenkin: sen ja sen saa se mies, joka surmaa hänet.
        17:28 Mutta kun hänen vanhin veljensä Eliab kuuli hänen puhuvan miesten kanssa, vihastui Eliab Daavidiin ja sanoi: "Miksi sinä olet tullut tänne, ja kenelle olet jättänyt sen pienen lammaslauman siellä erämaassa? Minä tunnen sinun julkeutesi ja pahan sisusi; sinä olet tullut tänne katsomaan sotaa."
        17:29 Daavid vastasi: "Mitä minä sitten olen tehnyt? Saaneehan tuon verran kysyä."

        17:30 Ja hän kääntyi hänen luotansa toisen puoleen ja kysyi niinkuin ennenkin; ja väki vastasi hänelle samoin kuin äsken.
        17:31 Mutta tuli tunnetuksi, mitä Daavid oli puhunut; ja se kerrottiin Saulille, ja tämä noudatti hänet luoksensa.
        17:32 Ja Daavid sanoi Saulille: "Älköön kenenkään mieli masentuko hänen tähtensä. Palvelijasi käy taistelemaan tuota filistealaista vastaan."

        17:33 Saul sanoi Daavidille: "Et sinä voi mennä tuota filistealaista vastaan etkä taistella hänen kanssaan, sillä sinä olet nuorukainen, mutta hän on sotilas nuoruudestansa saakka."
        17:34 Mutta Daavid sanoi Saulille: "Palvelijasi on ollut kaitsemassa isänsä lampaita. Jos leijona tai karhu tuli ja vei lampaan laumasta,
        17:35 niin minä hyökkäsin sen jälkeen, löin sen maahan ja tempasin saaliin sen suusta; ja jos se karkasi minua vastaan, niin minä tartuin sen partaan, löin sen maahan ja tapoin sen.

        17:36 Kun palvelijasi on lyönyt maahan sekä leijonan että karhun, niin tuolle ympärileikkaamattomalle filistealaiselle käy niinkuin niille; sillä hän on häväissyt elävän Jumalan taistelurivejä."
        17:37 Ja Daavid sanoi: "Herra, joka on pelastanut minut leijonan ja karhun kynsistä, pelastaa minut myös tämän filistealaisen käsistä."

        Silloin Saul sanoi Daavidille: "Mene; Herra olkoon sinun kanssasi."
        17:38 Ja Saul puki takkinsa Daavidin ylle ja pani vaskikypärin hänen päähänsä sekä panssarin hänen yllensä.
        17:39 Ja Daavid sitoi hänen miekkansa vyölleen takin päälle ja yritti käydä, sillä hän ei ollut koskaan sellaisia koettanut. Niin Daavid sanoi Saulille: "En minä voi näissä käydä, sillä en ole koskaan tällaisia koettanut." Ja Daavid riisui ne päältänsä.
        17:40 Ja hän otti sauvansa käteensä, valitsi purosta viisi sileätä kiveä, pani ne paimenlaukkuun, joka hänellä oli linkokivisäiliönä,

        otti lingon käteensä ja meni filistealaista vastaan.

        17:41 Ja filistealainen tuli yhä lähemmäksi Daavidia, ja kilvenkantaja kulki hänen edellänsä.
        17:42 Kun filistealainen katsahti ja näki Daavidin, halveksi hän häntä; sillä hän oli vielä nuorukainen, verevä ja kaunis näöltään.
        17:43 Niin filistealainen sanoi Daavidille: "Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta.

        17:44 Sitten filistealainen sanoi Daavidille: "Tule tänne minun luokseni, niin minä annan sinun lihasi taivaan linnuille ja metsän eläimille."
        17:45 Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt.

        17:46 Tänä päivänä Herra antaa sinut minun käsiini, ja minä surmaan sinut, katkaisen sinulta pään ja annan filistealaisten sotajoukon ruumiit tänä päivänä taivaan linnuille ja metsän pedoille; ja kaikki maat tulevat tietämään, että Israelilla on Jumala.
        17:47 Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme."

        " Sinä( JHVH; chesed; suhde; veriliitto )lävistät heidän omilla keihäillään pään heidän johtajiltansa, jotka hyökkäävät hajottamaan minua( ISRAEL; Usko on luottamus ja kuuliaisuus; liittosuhde, perheyhteys; kunnioita isääsi ja äitiäsi... kuuliaisuus )... " Raamattu on kokonaan( VT UT )Herran( JHVH )Sana, eikä Jumalan Sana raukea tyhjiin Hes.36-40 -

        Habakuk:
        3:1 Profeetta Habakukin rukous; virren tapaan.

        3:2 Herra( JHVH EL ISRAEL ), minä olen kuullut sinulta sanoman, ja olen peljästynyt. Herra, herätä eloon tekosi
        jo kesken vuotten, tee se jo kesken vuotten tiettäväksi. Muista vihassasi( ANSAITTU RANGAISTUS ) laupeutta.

        3:3 Jumala tulee Teemanista, Pyhä Paaranin vuorelta. Sela. Hänen valtasuuruutensa peittää taivaat, hänen ylistystänsä on maa täynnä.
        3:4 Hänen hohteensa on kuin aurinko, hänestä käyvät säteet joka taholle; se on hänen voimansa verho.
        3:5 Hänen edellänsä käy rutto ja polttotauti tulee hänen jäljessänsä.

        3:6 Hän seisahtuu ja mittaa maan( ISRAEL; hengellinen tilanne ), Hän katsahtaa ja saa kansat( GOJIM ) vapisemaan. Ikivuoret särkyvät,
        ikuiset kukkulat vaipuvat, hänen polkunsa ovat iankaikkiset.
        3:7 Vaivan alaisina minä näen Kuusanin majat, Midianin maan telttavaatteet vapisevat.
        3:8 Virtoihinko Herra on vihastunut? Kohtaako sinun vihasi virtoja, merta sinun kiivastuksesi,
        koska ajat hevosillasi, pelastuksesi vaunuilla?

        3:9 Paljas, paljastettu on sinun jousesi: valat, vitsat, sana. Sela. Virroilla sinä halkaiset maan.
        3:10 Vuoret näkevät sinut ja järkkyvät, rankkasade purkaa vettä, syvyys antaa äänensä, kohottaa kätensä korkealle.
        3:11 Aurinko ja kuu astuvat majaansa( ASEMA ) sinun kiitävien nuoltesi valossa, sinun keihääsi salaman hohteessa.

        3:12 Kiivastuksessa sinä astut maata( ERETZ ISRAEL; AM ISRAEL ), puit kansoja( GOJIM ) vihassa.
        3:13 Sinä( JHVH ) olet lähtenyt auttamaan kansaasi( ISRAEL ), auttamaan voideltuasi( VALITTU ).
        Sinä( JHVH ) murskaat pään jumalattoman huoneesta, paljastat perustukset kaulan tasalle. Sela.

        3:14 Sinä lävistät heidän omilla keihäillään pään heidän johtajiltansa, jotka hyökkäävät hajottamaan minua
        - se on heidän ilonsa - aivan kuin pääsisivät syömään kurjaa salassa.( ISRAELIN SYÖJÄT; GOOG ? )
        ONKOHAN PÄÄ VERTAUSKUVA AJATUKSISTA, SUUNNITELMISTA; NIINKUIN JUDOA, VOIMAN OHJAAMINEN ?

        3:15 Sinä ajat hevosillasi( SOTA; HEVOSIA KÄYTETÄÄN SODASSA ) merta( KANSAT ), paljojen vetten kuohua.
        3:16 Minä kuulin( MISTÄ, KENEN ÄÄNI ? ) tämän, ja minun ruumiini vapisee, minun huuleni värisevät huudosta,
        mätä menee minun luihini,
        minä seison paikallani ja tutisen, kun minun täytyy hiljaa odottaa ahdistuksen päivää, jolloin
        kansan kimppuun käy hyökkääjä.

        3:17 Sillä ei viikunapuu( ISRAEL ) kukoista, eikä viiniköynnöksissä ole rypäleitä; öljypuun sato pettää,
        eivätkä pellot tuota syötävää. Lampaat( HERRAN KANSA ) ovat kadonneet tarhasta, eikä ole karjaa vajoissa.

        3:18 Mutta minä riemuitsen Herrassa( EL SHADAI ), iloitsen autuuteni Jumalassa.
        3:19 Herra( ADONAI JAHVEH ELOHIM )Herra on minun voimani.
        Hän tekee minun jalkani nopsiksi niinkuin peurat ja antaa minun käydä kukkuloillani. AMEN .
        Veisuunjohtajalle; minun kielisoittimillani .


    • Miekka ja Kilpi

      Kristitty on sodassa itseään, syntiä, s**t*n**, maailman henkeä ja valhetta vastaan, taistellen Totuuden, elämän ja rakkauden puolesta. Meillä on toivo, meillä on tarkoitus ja meillä on tehtävä, BeShem Jeshua HaMashiach.

      • Kukas tuo Beesemi on?

        Minä uskon Jeesukseen.


      • jod-shin-vav-ajin
        jan-hus kirjoitti:

        Kukas tuo Beesemi on?

        Minä uskon Jeesukseen.

        SUS on hepreaa, hevonen, sama sana latinaksi, SIKA.
        Heprealaisten Pyhissä Kirjoituksissa, kreikaksi GRAMMATA=Raamattu, JHVH on JaHVeH, kreikaksi EGOO EIMI, hepreaksi EhjeeAsherEhjee, on UT:n Jeshua, josta kreikkalainen nimiväännös Iesous, roomalaisten Jesus. Jeesus lukee vain suomalaisten Raamatussa, eikä millään muulla kielellä, joten usko mihin haluat, mutta Jeshua=HerraPelastaa, vain siinä on pelastus, hepreaksi Jeshuah, josta muodostuu Menora-kuvio kirjoitettaessa, ja siinä on Shin-kirjain.


      • Aamuruskon helmasta

        Psalmit:
        110:1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi."
        110:2 Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä.

        110:3 Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä:
        pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi,
        niinkuin kaste aamuruskon helmasta.

        110:4 Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan."
        110:5 Herra on sinun oikealla puolellasi, hän musertaa kuninkaat vihansa päivänä.
        110:6 Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä.
        110:7 Hän juo purosta tien varrelta; sentähden hän kohottaa päänsä.


      • jod-shin-vav-ajin kirjoitti:

        SUS on hepreaa, hevonen, sama sana latinaksi, SIKA.
        Heprealaisten Pyhissä Kirjoituksissa, kreikaksi GRAMMATA=Raamattu, JHVH on JaHVeH, kreikaksi EGOO EIMI, hepreaksi EhjeeAsherEhjee, on UT:n Jeshua, josta kreikkalainen nimiväännös Iesous, roomalaisten Jesus. Jeesus lukee vain suomalaisten Raamatussa, eikä millään muulla kielellä, joten usko mihin haluat, mutta Jeshua=HerraPelastaa, vain siinä on pelastus, hepreaksi Jeshuah, josta muodostuu Menora-kuvio kirjoitettaessa, ja siinä on Shin-kirjain.

        sus siunakkoon...taas nää jashualaismashialaiset löperölahkot pyörii täällä jaloissa tuputtamassa antikristustaan vanhan, kunnon, perinteisen ruisleipäjeesuksen tilalle!


      • What would Jesus do?
        KTS kirjoitti:

        sus siunakkoon...taas nää jashualaismashialaiset löperölahkot pyörii täällä jaloissa tuputtamassa antikristustaan vanhan, kunnon, perinteisen ruisleipäjeesuksen tilalle!

        He said to those who were not honest:

        Matteuksen evankeliumi:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

        Markuksen evankeliumi:
        7:9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.

        Luukkaan evankeliumi:
        20:8 Niin Jeesus sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen."

        Johanneksen evankeliumi:
        8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


      • Kuluttava Tuli
        KTS kirjoitti:

        sus siunakkoon...taas nää jashualaismashialaiset löperölahkot pyörii täällä jaloissa tuputtamassa antikristustaan vanhan, kunnon, perinteisen ruisleipäjeesuksen tilalle!

        Psalmit:
        21:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
        21:2 Herra, sinun voimastasi kuningas iloitsee; kuinka suuresti hän riemuitseekaan sinun avustasi!
        21:3 Mitä hänen sydämensä halasi, sen sinä hänelle annoit, et kieltänyt, mitä hänen huulensa anoivat. Sela.

        21:4 Sinä suot hänelle onnen ja siunauksen, panet hänen päähänsä kultaisen kruunun.
        21:5 Hän anoi sinulta elämää, sen sinä hänelle annoit: iän pitkän, ainaisen, iankaikkisen.

        21:6 Suuri on hänen kunniansa, kun sinä häntä autoit; sinä peität hänet loistolla ja kirkkaudella.
        21:7 Sillä sinä asetat hänet suureksi siunaukseksi ikuisiin aikoihin asti; sinä ilahutat häntä riemulla kasvojesi edessä.
        21:8 Sillä kuningas luottaa Herraan, ja Korkeimman armo tekee hänet horjumattomaksi.

        21:9 Sinun kätesi saavuttaa kaikki sinun vihollisesi, sinun oikea kätesi saavuttaa sinun vihamiehesi.
        21:10 Sinä panet heidät hehkumaan kuin pätsin, kun sinä kasvosi näytät; Herra nielee heidät vihassansa, tuli kuluttaa heidät.

        21:11 Sinä hävität maan päältä heidän hedelmänsä ja heidän jälkeläisensä ihmislasten keskuudesta.

        21:12 Vaikka he hankkivat pahaa sinua vastaan, miettivät juonia, eivät he mitään voi;
        21:13 sillä sinä ajat heidät pakoon, tähtäät heitä kasvoihin jousesi jänteellä.

        21:14 Nouse voimassasi, Herra! Laulaen ja veisaten me ylistämme sinun väkevyyttäsi.


      • Lue Raamattua !
        KTS kirjoitti:

        sus siunakkoon...taas nää jashualaismashialaiset löperölahkot pyörii täällä jaloissa tuputtamassa antikristustaan vanhan, kunnon, perinteisen ruisleipäjeesuksen tilalle!

        KirkkoisätTekevätSaastutusta esittelee jälleen Raamattu tietouttaan LOL

        Vapahtajamme Jeshua HaNotsri, HaMashiach, ei eläessään Juudeassa ja Samariassa koskaan syönyt ruisleipää, vaan ohraleipää ja kalaa, ja vain Sapattina vehnäleipää ja rypälemehua Sapatinaterialla, sekä tietenkin oliiviöljyä, eikä yhtään sianlihaa.

        Jumalan Ainoa Poika on ihminen, joten lopeta nimittelemästä Lunastajaamme eläimeksi, Je- SUS, roomalainen SIKA, vaikka oletkin kehitysopin kannattaja ja Jumalan Sanan kieltäjä.


      • KTS (Ei kirj.)
        Lue Raamattua ! kirjoitti:

        KirkkoisätTekevätSaastutusta esittelee jälleen Raamattu tietouttaan LOL

        Vapahtajamme Jeshua HaNotsri, HaMashiach, ei eläessään Juudeassa ja Samariassa koskaan syönyt ruisleipää, vaan ohraleipää ja kalaa, ja vain Sapattina vehnäleipää ja rypälemehua Sapatinaterialla, sekä tietenkin oliiviöljyä, eikä yhtään sianlihaa.

        Jumalan Ainoa Poika on ihminen, joten lopeta nimittelemästä Lunastajaamme eläimeksi, Je- SUS, roomalainen SIKA, vaikka oletkin kehitysopin kannattaja ja Jumalan Sanan kieltäjä.

        Se on sillä lailla että me pohjoisen luterilaiset kansat SYÖMME ruisleipää ja Kristuksen ruumiina ollessamme Hänkin syö!

        HYVÄ!


      • kirkkoisien herkut
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Se on sillä lailla että me pohjoisen luterilaiset kansat SYÖMME ruisleipää ja Kristuksen ruumiina ollessamme Hänkin syö!

        HYVÄ!

        Mitäs jos jättäisit tämän palstan meille oikeille kristityille helluntailaisille, joille tämä on tarkoitettu Raamatusta keskusteluun, ja siirtyisit kirkkoisiesi seuraan, nauttimaan heidän herkuistaan?

        Oliko se edellistäedellinen, kuollut paavi, nythän niitä on elossa ainakin kaksi, niin oliko se puolalainen näyttelijä josta tuli roomalainen näyttelijä, oliko sen nimi johannespaavali? Sen suurinta herkkuahan oli sianliha ja puolalainen vodka, ja niitä taitaa nyt koko Rooman kirkko ahtaa sisäänsä ehtoolliseksi, kun on taas joku Rooman kirkon pyhimyksen muistojuhla kumminkin menossa, naamioituna työväenjuhlaksi, kuten on roomalaisten tapana?

        Tarkoittaako tuo sanomasi, että sinä pakotat Kristuksen syömään sitä mitä sinäkin syöt? Kuulostaa minun korvissani niinkuin Jumalan pilkalta.

        Jesaja:
        65:4 He asustavat haudoissa ja yöpyvät salaisiin paikkoihin; he syövät sianlihaa, ja saastaiset liemet on heillä astioissansa.


    • leeviläinen

      Olisiko narsisti, tuosta telaketjukristitystä, se tunnetumpi määritelmä..

      • 3+5

        Jokohan nykyään väitetään, että syy ei ole narsistissa, heillä on vain narsistigeeni?
        Kysymyshän on vain synnistä, ei sairaudesta. Parempi sana narsistille on itserakkaus. "Narsistit" eivät ole joka tapauksessa oikeita kristittyjä vaan sielullisia.

        2 Tim 3:
        1 ¶ Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman.

        Juud. 1:18-19 sanoen teille: Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."
        19. Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.


      • Määrittele käsite

        Narsismi (saks. Narzissmus < kr. Narkissos) tarkoittaa itserakkautta, -ihailua ja viettienergian kohdistumista omaan itseen. Terveessä narsismissa itsensä rakastaminen ei tapahdu muiden ihmisten kustannuksella tai heitä väheksyen. Narsismi voi olla myös sairasta, jolloin kyseessä on narsistinen persoonallisuushäiriö. Psykoanalyysissa käsite on määritelty eri tavoin: se liittyy joko ihmisen terveisiin ominaisuuksiin tai poikkeavuuksiin. Narsismi terveenä ominaisuutena tarkoittaa mielikuvia ja käsityksiä, joita ihmisellä on itsestään. Yleisimmin käsitteellä tarkoitetaan kuitenkin jonkinasteista häiriötä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi


      • narsissit kukkuvat
        3+5 kirjoitti:

        Jokohan nykyään väitetään, että syy ei ole narsistissa, heillä on vain narsistigeeni?
        Kysymyshän on vain synnistä, ei sairaudesta. Parempi sana narsistille on itserakkaus. "Narsistit" eivät ole joka tapauksessa oikeita kristittyjä vaan sielullisia.

        2 Tim 3:
        1 ¶ Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman.

        Juud. 1:18-19 sanoen teille: Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."
        19. Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

        Hyviä kohtia Raamatusta, erittäin käyttökelpoisia, palataan niihin vähän myöhemmin, mutta käsitellään ensin narsisseja, kevään kukkia.

        Ehkä tähän aikaan vuodesta, kun Pääsiäinen lähestyy ja pianhan sitä vietetään, oliko se tänä vuonna vasta 15. huhtikuuta? Aika myöhään, mutta puhuttaessa narsisseista, jotka ovat kirkasvärisiä kukkia, niin
        - Jos suinkin mahdollista, narsissi hakeutuu johtavaan asemaan, jossa pääsee hallitsemaan toisia ihmisiä, kuten esim. kirkon johtaja
        - Yleensä narsissi haluaa olla ihailtu ja erottautua porukasta, esim. käyttämällä kirkasvärisiä asuja ja korkeita hattuja, ja muuta hienoa rekvisiittaa
        - Täysin mahdotonta narsissille on myöntää olevansa mitenkään väärässä, joten narsissin anteeksipyyntöily on tällainen esim. "pahoittelemme vääräuskoisten kohtaamia kärsimyksiä heidän onnettoman historiansa aikana"
        - Tehokas keino oman heikkoutensa peittämiseen on sen projisoiminen MUIHIN ihmisiin, esim. juutalaisiin, kuten antisemiitit perinteisesti tekevät, tai sitten VÄÄRÄUSKOISIIN joihin luetaan kaikki toisinajattelijat, yleensäkin itsenäisesti ajattelevat, jotka muodostavat vakavan uhan esim. kirkon oikeille opeille, jotka eivät perustu Totuuteen ja kirkon johtajan erehtymättömyydelle
        - jos väärinajattelijat eivät muuten peruuta, niin narsissilla on mielestään täysi oikeus käyttään väkivaltaa, ensin henkistä, ja varsin pian fyysistä väkivaltaa suojellakseen omaa erehtymättömyyttään vääräuskoisilta, jotka uhkaavat narsissin identiteettiä, asemaa ja elintasoa

        jatkuu hetken kuluttua, käyn vain pikaisesti wikileaksissa..


      • Reformoitu
        3+5 kirjoitti:

        Jokohan nykyään väitetään, että syy ei ole narsistissa, heillä on vain narsistigeeni?
        Kysymyshän on vain synnistä, ei sairaudesta. Parempi sana narsistille on itserakkaus. "Narsistit" eivät ole joka tapauksessa oikeita kristittyjä vaan sielullisia.

        2 Tim 3:
        1 ¶ Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman.

        Juud. 1:18-19 sanoen teille: Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."
        19. Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

        KirkkoisätTekevätSaastutusta tapansa mukaan ottaa Raamatusta vain sen mikä itselle sopii, mutta me oikeat reformoidut evankelikaaliset kristityt luemme kaiken Raamatusta:

        Juudaan kirje:
        1:1 Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut.
        1:2 Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus.
        1:3 Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.
        1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
        1:5 Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;
        1:6 ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;
        1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
        1:8 Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
        1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
        1:10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
        1:11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
        1:12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
        1:13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
        1:14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
        1:15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."
        1:16 He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.
        1:17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
        1:18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."
        1:19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
        1:20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
        1:21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
        1:22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
        1:23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
        1:24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
        1:25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.


    • Telaketjumassikka ?

      Luin naistenlehdestä että kaikissa ihmisissä on narsistisia ominaisuuksia, mutta jos niitä on kertynyt yhdelle ihmiselle vähintään viisi ( kymmenestä ) niin silloin ehkä on kyseessä ihminen, josta voidaan alkaa käyttämään narsisti nimitystä, mutta nykyään ilmaisu on paljon väärinkäytetty, kun halutaan mustamaalata jotakuta, silloin myös nimitykset pedofiili ja psykopaatti ovat käyttökelpoisia, samoin rasisti ja natsi

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Hillaryn_ja_Fuchsin_retkikunta
      http://www.mascus.fi/specs/tela-alustaiset_984765/massey ferguson/mf-366-cf_1010666

    • kristitty uhka

      Telaketjukristitty on uhka itselleen ja kaikille muille, usein tuohon narsistiseen uskoon yhdistyy ihan ehta mielenterveysongelma, jolloin keitos on kaikkiaan arvaamaton aikapommi.

      Kierointa on se, että telaketjukristitty on aina ja poikkeuksetta vallanhimoinen sadisti.

      Itse suojaudun telaketjukristittyjä ja kaikkia muitakin kadulla vastaan käveleviä uhkatekijöitä vastaan kantamalla aina mukanani taktisen taisteluveitsen varmuuden vuoksi, toki siinä toivossa, että siihen ei milloinkaan tarvitse turvata. Lisäksi maihareissa on 2 x teräskärki.

      Sitä on mieluummin valmistautunut kaikkeen kuin jättää valmistautumatta ja katuu kun kusinen tilanne sattuu eteen.

    • Magen David

      Psalmit:
      18:1 Veisuunjohtajalle; Herran palvelijan Daavidin virsi, jonka sanat hän puhui Herralle sinä päivänä, jona Herra oli pelastanut hänet kaikkien hänen vihollistensa vallasta ja Saulin kädestä.
      18:2 Hän sanoi: Sydämestäni minä rakastan sinua, Herra, minun voimani,
      18:3 Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.

      18:4 Ylistetty olkoon Herra! - niin minä huudan, ja vihollisistani minä pelastun.
      18:5 Kuoleman paulat piirittivät minut, turmion virrat peljästyttivät minut.
      18:6 Tuonelan paulat kietoivat minut, kuoleman ansat yllättivät minut.
      18:7 Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa ja huusin avuksi Jumalaani; hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, ja minun huutoni hänen edessään kohosi hänen korviinsa.
      18:8 Silloin maa huojui ja järisi, vuorten perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi.
      18:9 Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä.
      18:10 Hän notkisti taivaat ja astui alas, synkkä pilvi jalkojensa alla.
      18:11 Ja hän ajoi kerubin kannattamana ja lensi, ja hän liiti tuulen siivillä;
      18:12 hän pani pimeyden verhoksensa, majaksensa yltympäri: mustat vedet, paksut pilvet.
      18:13 Hohteesta, joka kävi hänen edellänsä, purkautuivat pilvet rakeiksi ja palaviksi hiiliksi.
      18:14 Ja Herra jylisi taivaassa, Korkein antoi äänensä kaikua, tulla rakeita ja palavia hiiliä.
      18:15 Hän lennätti nuolensa ja hajotti heidät, paljon salamoita ja kauhistutti heidät.

      18:16 Silloin vetten syvyydet tulivat näkyviin, ja maanpiirin perustukset paljastuivat sinun nuhtelustasi, Herra, sinun vihasi hengen puuskauksesta.
      18:17 Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä;
      18:18 hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät.
      18:19 He hyökkäsivät minun kimppuuni hätäni päivänä, mutta Herra tuli minun tuekseni.
      18:20 Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun.
      18:21 Herra tekee minulle minun vanhurskauteni mukaan, minun kätteni puhtauden mukaan hän minulle maksaa.
      18:22 Sillä minä olen noudattanut Herran teitä enkä ole luopunut pois Jumalastani, jumalattomuuteen.
      18:23 Kaikki hänen oikeutensa ovat minun silmieni edessä, enkä minä hänen käskyjänsä syrjään sysää.

      18:24 Minä olen vilpitön häntä kohtaan ja varon itseni pahoista teoista.
      18:25 Sentähden Herra palkitsee minulle minun vanhurskauteni mukaan, sen mukaan kuin käteni ovat puhtaat hänen silmiensä edessä.
      18:26 Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
      18:27 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

      18:28 Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alas.
      18:29 Sillä sinä annat minun lamppuni loistaa; Herra, minun Jumalani, valaisee minun pimeyteni.
      18:30 Sinun avullasi minä hyökkään rosvojoukkoa vastaan; Jumalani avulla minä ryntään ylitse muurin.
      18:31 Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.

      18:32 Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme -
      18:33 se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minun tieni nuhteettomaksi,
      18:34 tekee minun jalkani nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni,
      18:35 joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään!

    • murskaamo

      Telaketjukristitty on siis aito helluntailainen!

      • Telaketjumassikka

        Ovat niin pistäviä nuo roomalaiset orjantappurat että kumipyörät olisivat riekaleina parissa päivässä jos niillä täällä ajeltaisiin, siksi vaihdoin alle telaketjut.
        Kilpi ja miekka tarvitaan aseiksi että pääsee läpi siitä Rooman toivottoman pimeyden orjantappuratiheiköstä, jota ei edes kirkas päivänvalo helposti läpäise.
        Telaketjut ovat tarpeen myös kun täytyy ajella pelastuksen vaunuilla siinä lähes pohjattomassa suossa, jonka Rooman kirkon perimmäisopit ovat tehneet Jumalan Sanan vankan peruskallion tilalle 1700 vuoden aikana.


      • kat holic manners?

        Eiköstä vaan tuo Brucekin ole Rooman katollinen näyttelijä?

        http://fi.scoutwiki.org/Pyhä_Yrjö

        &Kerran Yrjänä tuli Selem-nimiseen kaupunkiin, jonka lähettyvillä eli lohikäärme. Sille oli joka päivä syötettävä yksi kaupungin asukkaista, joiden kohtalon arpa ratkaisi. Sinä päivänä arpa oli langennut kuninkaan tyttären Cleolindan osalle. Pyhä Yrjänä päätti ettei prinsessa saa kuolla, ja niin hän hyökkäsi läheisessä suossa makaavan lohikäärmeen kimppuun ja tappoi sen.

        Pyhä Yrjänä oli juuri sellainen kuin partiolaisen tulisi olla: Kun häntä kohtasi vaikeus tai vaara, miten suuri tahansa, vaikkapa lohikäärmeenkin muodossa, hän ei koettanut paeta sitä peläten, vaan hyökkäsi sen kimppuun omin ja hevosensa voimin. Vaikka hän oli huonosti aseistettu tämän kaltaista ottelua varten, hänellähän oli vain keihäs, hän kuitenkin kävi siihen, teki parhaansa ja lopulta onnistui voittamaan taistelun, mihin kukaan ei ollut uskaltanut ryhtyä.

        Tällä tavalla partiolaisen olisi suhtauduttava vaikeuksiin tai vaaraan, olkoot ne miten suuria tai pelottavia tahansa tai olkoon hän miten huonosti varustettu tahansa. Hänen on käytävä niiden kimppuun rohkeasti ja luottavaisesti käyttäen kaikki voimansa voittaakseen ne. On olemassa mahdollisuus, että hän onnistuu.&

        http://www.leffatykki.com/elokuva/viimeinen-partiopoika

        http://www.youtube.com/watch?v=BKc8m0apNh4


    • MERKAVA

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Telaketju

      Tarkistapa ensin tietosi telaketjujen ominaisuuksista ja vaikutuksista, ennen kuin alat täällä älämöidä asioista, joista et mitään tiedä, maailman ohuin kirja. Jos ylitsesi ajetaan hevosvetoisilla sotavaunuilla, niin heikommin käy sinun kuin jos jäisit alle telaketjun panssarivaunun

      >>>Telaketjujen etu on ajoneuvon liikkuvuus huonolla alustalla. Telaketjut jakavat ajoneuvon painon suuremmalle alalle, eli pintapaine on pienempi, jolloin maanpinta kestää paremmin, huolimatta ajoneuvojen suurista painoista. Tämä on tärkeää ajettaessa pehmeässä hiekassa, suolla, mudassa tai lumessa. Teloilla varustettu ajoneuvo voi myös ylittää aukkoja maassa tai paikkoja, joissa kumipyörät puhkeaisivat. Haittana on hitaus, meteli ja telaston aiheuttamat vahingot esim. asfalttiteille.

      Telaketju on rakennettu erillisistä telakengistä, jotka muodostavat yhdessä suljetun ketjun. Telakengät ovat yleensä leveitä ja raskaita metallista tehtyjä levyjä. Niissä voi olla kuminen vaimennin, joka säästää teiden pintaa ja pehmentää ajoa sekä vähentää meteliä. Telakengissä on sarana, joka mahdollistaa niiden liikkumisen suhteessa toisiinsa. Tämän ansiosta telaketjut ovat joustavia, ja ne on mahdollista asentaa telojen ( ajoneuvoa telaketjujen päällä kannattelevien "pyörien", tavallisesti johtotelat, kantotelat ja vetotelat ) ympärille. Telakenkien liittämiseen toisiinsa on monta eri ratkaisua.

      Edellä esitetty ketjutyyppi on käytössä panssariajoneuvoissa ja suurissa yli 100 tonnia painavissa kaivinkoneissa ja telanostureissa. Sen sijaan pienemmissä maanrakennuskoneissa käytetään toisenlaista rakennetta. Siinä on perusketju, johon telalaput kiinnitetään pulteilla. Telalappuja on saatavilla erilaisilla profiileilla ja leveyksillä.--->

    • TK-kommando

      >>TK-komppaniat (lyhenne TK sanasta tiedotuskomppania) olivat ennen talvisotaa perustetun Suomen armeijan tiedotusosaston alaisia yksiköitä, jotka toimivat jatkosodan ja Lapin sodan aikana. Niissä toimivia eri sotilasarvoisia kutsuttiin TK-miehiksi, jotka olivat siviilissä tavallisesti esimerkiksi toimittajia, opettajia tai mainosmiehiä. Osa oli tunnettuja kirjailijoita, kuvataiteilijoita ja radiotoimittajia. Tehtäviä olivat esimerkiksi rintamakirjeenvaihtaja, rintamareportteri, elokuvaaja, valokuvaaja, rintamapiirtäjä, rintamaopas, rintamakuuluttaja ja kuulutustekstin laatija.

      SA-kuva-arkiston kuvia tutkineen Helena Pilkkeen mukaan kuvista näkyy hyvin, mitä aiheita Päämaja tiedotus kuviin halusi. Ne ovat taisteluiden lisäksi eri paikkakuntien näkymiä, muonitusta, lottien ja huollon toimintaa, tykistön marsseja ja tuliasemiin sijoitusta, käsikranaattien heittoa, sekä omia hyökkäysvaunuja ampumassa palavia vihollistankkeja. Kun 1940-luvun Suomi oli hyvin uskonnollinen, TK-kuviin on ikuistettu runsaasti Karjalan kirkkoja, kenttäjumalanpalveluksia ja rintamaehtoollisia sekä hyökkäysvaiheessa tehtyjä väliaikaisia sankarihautauksia rintamien tuntumassa. Kuvissa oli myös sotilaita kenraaleista sotamiehiin, rintamakomentajista taistelulähetteihin, niin taistelujen aikana kuin vapaahetkiä viettämässä.

    • Israelin syöjät

      Habakuk:
      3:1 Profeetta Habakukin rukous; virren tapaan.
      3:2 Herra, minä olen kuullut sinulta sanoman, ja olen peljästynyt. Herra, herätä eloon tekosi jo kesken vuotten, tee se jo kesken vuotten tiettäväksi. Muista vihassasi laupeutta.
      3:3 Jumala tulee Teemanista, Pyhä Paaranin vuorelta. Sela. Hänen valtasuuruutensa peittää taivaat, hänen ylistystänsä on maa täynnä.
      3:4 Hänen hohteensa on kuin aurinko, hänestä käyvät säteet joka taholle; se on hänen voimansa verho.
      3:5 Hänen edellänsä käy rutto ja polttotauti tulee hänen jäljessänsä.
      3:6 Hän seisahtuu ja mittaa maan, hän katsahtaa ja saa kansat vapisemaan. Ikivuoret särkyvät, ikuiset kukkulat vaipuvat, hänen polkunsa ovat iankaikkiset.
      3:7 Vaivan alaisina minä näen Kuusanin majat, Midianin maan telttavaatteet vapisevat.
      3:8 Virtoihinko Herra on vihastunut? Kohtaako sinun vihasi virtoja, merta sinun kiivastuksesi, koska ajat hevosillasi, pelastuksesi vaunuilla?
      3:9 Paljas, paljastettu on sinun jousesi: valat, vitsat, sana. Sela. Virroilla sinä halkaiset maan.
      3:10 Vuoret näkevät sinut ja järkkyvät, rankkasade purkaa vettä, syvyys antaa äänensä, kohottaa kätensä korkealle.
      3:11 Aurinko ja kuu astuvat majaansa sinun kiitävien nuoltesi valossa, sinun keihääsi salaman hohteessa.
      3:12 Kiivastuksessa sinä astut maata, puit kansoja vihassa.

      3:13 Sinä olet lähtenyt auttamaan kansaasi, auttamaan voideltuasi. Sinä murskaat pään jumalattoman huoneesta, paljastat perustukset kaulan tasalle. Sela.
      3:14 Sinä lävistät heidän omilla keihäillään pään heidän johtajiltansa, jotka hyökkäävät hajottamaan minua - se on heidän ilonsa - aivan kuin pääsisivät syömään kurjaa salassa.

      3:15 Sinä ajat hevosillasi merta, paljojen vetten kuohua.
      3:16 Minä kuulin tämän, ja minun ruumiini vapisee, minun huuleni värisevät huudosta, mätä menee minun luihini, minä seison paikallani ja tutisen, kun minun täytyy hiljaa odottaa ahdistuksen päivää, jolloin kansan kimppuun käy hyökkääjä.
      3:17 Sillä ei viikunapuu kukoista, eikä viiniköynnöksissä ole rypäleitä; öljypuun sato pettää, eivätkä pellot tuota syötävää. Lampaat ovat kadonneet tarhasta, eikä ole karjaa vajoissa.
      3:18 Mutta minä riemuitsen Herrassa, iloitsen autuuteni Jumalassa.
      3:19 Herra, Herra on minun voimani. Hän tekee minun jalkani nopsiksi niinkuin peurat ja antaa minun käydä kukkuloillani. Veisuunjohtajalle; minun kielisoittimillani.

    • KTS (Ei kirj.)

      5 Moos.
      19:9 JOS sinä noudatat tarkoin kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin että alati rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaellat hänen teitänsä...
      28:9 Herra korottaa sinut hänelle pyhitetyksi kansaksi, niinkuin hän valalla vannoen on sinulle luvannut, JOS sinä noudatat Herran, sinun Jumalasi, käskyjä ja vaellat hänen teitänsä.
      28:15 Mutta JOS sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.

      • Luepa tarkemmin !

        >5 Moos.
        19:9 jos sinä( KOKO ISRAEL ) noudatat tarkoin kaikkia näitä käskyjä, jotka MINÄ( MOOSES ) tänä(NYT)päivänä sinulle( KOKO ISRAEL ) annan, niin että
        ( MOOSEKSEN KAUTTA ANNETTU LAKI MOOABIN AROLLA )

        alati RAKASTAT Herraa, sinun( KOKO ISRAEL ) Jumalaasi,
        ja VAELLAT Hänen teitänsä...

        28:9 Herra( JHVH ) korottaa sinut( KOKO ISRAEL ) Hänelle pyhitetyksi(OMA) kansaksi, niinkuin Hän( JHVH ) valalla( MIKÄ, MILLOIN, KENELLE? ) vannoen on sinulle( KOKO ISRAEL ) luvannut, jos sinä( ISRAEL ) noudatat Herran( JHVH ), sinun( EL ISRAEL )Jumalasi, käskyjä( LIITON SANAT HOOREBILLA ) ja vaellat Hänen teitänsä.

        28:15 mutta jos sinä( KOKO ISRAEL ) et kuule Herran( JHVH ), sinun( EL ISRAEL ) Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia Hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka MINÄ( MOOSES ) tänä( NYT ) päivänä (MOOABIN AROLLA) sinulle( KOKO ISRAEL ) annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun( KOKO ISRAEL ) päällesi ja saavuttavat sinut. ""

        VASTAUS:
        Roomalaiskirje:
        7:3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän VAPAA siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle. SAA MENNÄ, EI OLE PAKKO !

        7:4 Niin, veljeni, teidätkin( JUUTALAISET ) on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Kolossalaiskirje:
        2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän( ISRAEL ) vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.


    • kyykäärmeen sikiö

      KirkkoisätTekevätSaastutusta aina vaan jatkaa uskonnollisesti antisemiittista harhaansa, johon ei Raamatun selvä Sana tee mitään vaikutusta.

      Siitä voidaan päätellä, että jatkuvan tietoisen epärehellisyytensä vuoksi KukaTietääSenkin on jo ajat sitten menettänyt Pyhän Hengen sisimmästään, ja KunTaasSolvasin on siinä tilassa josta Jeshua varoittaa, kun kerran siivottuun huoneeseen tulee vanha paha henki tuoden muitakin mukanaan.

      Tästä on moneen kertaan kirjoitettu mm. keskusteluissa

      MIHIN USKOVA ON OKSASTETTU ja

      KUULUUKO SAPATTI SEURAKUNNALLE UUDESSALIITOSSA ,

      joten vain lyhyesti totean että Mooseksen ja Jeshuan kuoltua kiroukset ovat rauenneet ja vain Hoorebilla Herran antamat Liiton Sanat eli 10 käskyä ovat koko Israelille sitovina voimassa, mutta Mooseksen Mooabin arolla antama lakiliitto kirouksineen on rauennut jeshuan kuoltua koko Israelin ja siihen liittyneiden pakanauskovien puolesta.

      Rakkaus Jumalaan on Jumalan käskyjen pitämistä ja Jeshua kehoittaa ihmistä rakastamaan Jumalaa kaikella voimalla ja Paavali korostaa Jumalan lain pitämistä, minkä on KaikenTaasSekoitan saanut tiedokseen täällä helluntailaisten keskustelussa jo kymmeniä kertoja. Mistä voidaan päätellä KTS:n heikko lukutaito / alhainen älykkyysosamäärä.

      Eräs sukulaiseni oli mongoloidi, hänellä oli Downin syndrooma, mutta silti hänkin melkein oppi lukemaan ja kirjoittamaan, KirousTaiSolvaus.

      • Kuten edellä näemme, jumalattomat hippasvinkulat keskittyvät herjaamiseen, solvaamiseen ja henkilökohtaiseen haukkumiseen kun taas me kristityt lainaamme Raamattua:

        5 Moos.
        19:9 JOS sinä noudatat tarkoin kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin että alati rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaellat hänen teitänsä...
        28:9 Herra korottaa sinut hänelle pyhitetyksi kansaksi, niinkuin hän valalla vannoen on sinulle luvannut, JOS sinä noudatat Herran, sinun Jumalasi, käskyjä ja vaellat hänen teitänsä.
        28:15 Mutta JOS sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.

        HYVÄ! HIENOA!


    • PAHA! HUONOA!

      Keskustelu palstalla helluntailaisuus / JOULUNTULO

      1234567...11.12.2012 15:30
      22 Sulje
      jatkan. . Sunnuntai tulisi muuttaa takaisin viikon ensimmäiseksi päiväksi, koska sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä, eikä seitsemäs.

      KTS (Ei kirj.)11.12.2012 15:38
      -22 Sulje
      jaha. Taas tää sapattipapatti tulee tännekin ketjuun hämmentämään soppaa.

      Tää se vielä puuttui.

      ANNA MUN KAIKKI KESTÄÄ!
      :O

      1234567...11.12.2012 16:13
      22 Sulje
      KTS. . . Pointti onkin siinä, että Jumalan sapatti merkitään mustalla kynällä kuuluvaksi arkipäivien joukkoon ja muut esim. joulupyhät punaisella osoittaen pyhiksi.
      Suuri on viha Jumalan siunaamaa sapattia kohtaan. Tämä on tosi, että paksu on peite silmillä. Tätä ei voi olla huomaamatta.Tunsin erään henkilön jolla oli suuri viha sapattia kohtaan vuosikymmenet. . Onneksi tämä edesmennyt henkilö tuli uskoon vanhoilla päivillään ja piti siitä alkaen sapatin pyhänäpäivänä.

      KTS (Ei kirj.)11.12.2012 16:21
      -25 Sulje
      Osta punainen tussi ja värjää omasta kalenteristasi ihan vapaasti halumiasi päiviä mutta jätä meidän muiden kalenterit rauhaan taikka pyöräytetään ja tehdään susta kalenteri.

      hedelmät näkyy jo !12.12.2012 16:12
      0 Sulje
      no nyt alkaa paljastumaan hedelmät kun uhkaat jo väkivallallakin, paavilainen !

    • tipi-tipi

      Kyllä voi olla narsisti ja samalla kristitty. Ja kun tulee ristiriitaa niin senkun vaan kehoittaa riitapuoltaan antamaan anteeksi, niin tilanne normalisoituu. Niin kävi tässä taannen ja kaikki on taas hyvin, niinkuin "silloin ennen".

      • AINUTLAATUISTA ?

        ""Paavi Johannes Paavali II pyysi tänään anteeksi niitä syntejä, joihin
        http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Anteeksipyyntöjen aikakausi/1329104837975
        Rooman katolinen kirkko on syyllistynyt kahdentuhannen vuoden aikana.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Rippi
        Paavi myönsi AINUTLAATUISESSA seremoniassa virheet, joihin
        kirkko on syyllistynyt muita uskontoja tunnustavia ihmisiä kohtaan
        http://www.kristitynfoorumi.fi/antisemitisminmysteeri.htm
        "totuuden palvelemisen vuoksi".
        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/paavi-pyysi-anteeksi-katolisen-kirkon-synteja/2142552
        Paavi mainitsi erityisesti ne "ei-evankeliset" keinot, joita Rooman kristityt käyttivät ristiretkien ja inkvisition aikana muihin uskontoihin kuuluvien
        http://historianet.fi/arkielama/uskonnon-historia/ristiretket-pyha-sota
        käännyttämiseksi ja harhaoppisten tuomitsemiseksi.
        http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/paavi-pyysi-anteeksi-kirkossa-tapahtunutta-lasten-seksuaalista-hyvaksikayttoa/
        Anteeksiantoa pyydettiin myös synneistä juutalaisia, naisia, alkuperäiskansoja,
        http://historianet.fi/kysy-meiltae/onko-paavi-tunnustanut-galilein-teoriat-oikeiksi
        ihmisen perusoikeuksia ja kristittyjen yhtenäisyyttä vastaan.
        http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/paavi-pyysi-anteeksi-hyvaksikayttaneiden-aiheuttamaa-vahinkoa/661585/
        ""


      • ijijijijijijij
        AINUTLAATUISTA ? kirjoitti:

        ""Paavi Johannes Paavali II pyysi tänään anteeksi niitä syntejä, joihin
        http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Anteeksipyyntöjen aikakausi/1329104837975
        Rooman katolinen kirkko on syyllistynyt kahdentuhannen vuoden aikana.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Rippi
        Paavi myönsi AINUTLAATUISESSA seremoniassa virheet, joihin
        kirkko on syyllistynyt muita uskontoja tunnustavia ihmisiä kohtaan
        http://www.kristitynfoorumi.fi/antisemitisminmysteeri.htm
        "totuuden palvelemisen vuoksi".
        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/paavi-pyysi-anteeksi-katolisen-kirkon-synteja/2142552
        Paavi mainitsi erityisesti ne "ei-evankeliset" keinot, joita Rooman kristityt käyttivät ristiretkien ja inkvisition aikana muihin uskontoihin kuuluvien
        http://historianet.fi/arkielama/uskonnon-historia/ristiretket-pyha-sota
        käännyttämiseksi ja harhaoppisten tuomitsemiseksi.
        http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/paavi-pyysi-anteeksi-kirkossa-tapahtunutta-lasten-seksuaalista-hyvaksikayttoa/
        Anteeksiantoa pyydettiin myös synneistä juutalaisia, naisia, alkuperäiskansoja,
        http://historianet.fi/kysy-meiltae/onko-paavi-tunnustanut-galilein-teoriat-oikeiksi
        ihmisen perusoikeuksia ja kristittyjen yhtenäisyyttä vastaan.
        http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/paavi-pyysi-anteeksi-hyvaksikayttaneiden-aiheuttamaa-vahinkoa/661585/
        ""

        ijijijijijiji


      • pullamöSSöSSöä

        Tuosta roomankatolisen aivopierusta ei nyt ota pirukaan selvää, oliko valitusta vai riemunkiljahdus, kun niillä on niin suppea Sanavarasto, niin ei voi kauhalla vaatia, kun niille on vain kiRKKolusikalla annettu valmiiksipureskeltua mustahomeista pullamöSSöSSöä


    • Battle-AXE

      Matteuksen evankeliumi 3:10 Jo on KIRVES pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.

      Jeshajahu 10:15 Korskeileeko KIRVES hakkaajaansa vastaan, tai suurenteleeko saha heiluttajaansa vastaan? Ikäänkuin vitsa heiluttaisi kohottajaansa ja sauva saisi koholle sen, joka ei ole puuta!

      Luukkaan evankeliumi 3:9 Jo on myös KIRVES pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."

    • OLEvaanHYVÄ

      ""Määritelmä : "Telaketjukristitty jyrää ja runnoo alleen kaiken hienovaraisesti

      vastaan tulevan oikean kristillisyyden. Telaketjukristitty pyhittää "kristillisyytensä" tarkoituksenmukaisesti vain ja ainoastaan omia valtapyrkimyksiään varten.""

      Tosta puuttuu vielä kaikkein tärkeimmät: Varpaille tallominen, hiusten halkominen,
      Raamatulla päin näköä lyöminen ja ulkokullattujen kiRKKomaalin raaputtaminen.

      Ei pitäisi alkaa rääpimään asioita, joista ei juuri mitään tiedä ; )

      • HIANOVVARASESTI

        "Telaketjukristitty jyrää ja runnoo alleen kaiken hienovaraisesti .." NIJ JUSTIV VÄRRÄTTORISTUKSET TAS SANNOTIL LÄHIMMÄSESTÄ .. HIANOVVARASESTI : D


      • PajatsoTROLLI
        HIANOVVARASESTI kirjoitti:

        "Telaketjukristitty jyrää ja runnoo alleen kaiken hienovaraisesti .." NIJ JUSTIV VÄRRÄTTORISTUKSET TAS SANNOTIL LÄHIMMÄSESTÄ .. HIANOVVARASESTI : D

        Pressiklubissa ei tänään ollutkaan tavanmukaista Ruben Stilleriä, kun se oli vissiin hermolepolomalla pääministeri Juha Sipilän hern.. hermostumisen jälkitautina?

        Mutta siellä olikin 2 kaunista naista, tummempi vasurikaunotar ja BLONDI!, ja pari äijäjournalistia käsittelemässä natseja, virittämässä vastarintaa; ja puhumassa nettitrolleista, niinkun jotakin meis.. medianedustajat trolleista muka tietäisivät ; )

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/venajan-ulkoministeri-suomelle-huonoa-kaytosta/auBPd8JT

        Ulkoministeriön tiedottaja Vesa Häkkinen jakeli nyt pikkurahoja trolleille, kun

        suostui julkisesti mainitsemaan meid.. mediassa esiintyen termin "TROLLIT"; )

        Sitten seurasi yleinen rahanjakelu, Ville sai vaan vitosen, mutta mä sain kympin, niinkun must.. romanipoika ennenvanhaan kommentoi ekaa kirkkokäyntiään ; )


      • TILI_TULI_TITTAN
        PajatsoTROLLI kirjoitti:

        Pressiklubissa ei tänään ollutkaan tavanmukaista Ruben Stilleriä, kun se oli vissiin hermolepolomalla pääministeri Juha Sipilän hern.. hermostumisen jälkitautina?

        Mutta siellä olikin 2 kaunista naista, tummempi vasurikaunotar ja BLONDI!, ja pari äijäjournalistia käsittelemässä natseja, virittämässä vastarintaa; ja puhumassa nettitrolleista, niinkun jotakin meis.. medianedustajat trolleista muka tietäisivät ; )

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/venajan-ulkoministeri-suomelle-huonoa-kaytosta/auBPd8JT

        Ulkoministeriön tiedottaja Vesa Häkkinen jakeli nyt pikkurahoja trolleille, kun

        suostui julkisesti mainitsemaan meid.. mediassa esiintyen termin "TROLLIT"; )

        Sitten seurasi yleinen rahanjakelu, Ville sai vaan vitosen, mutta mä sain kympin, niinkun must.. romanipoika ennenvanhaan kommentoi ekaa kirkkokäyntiään ; )

        Annetaan ulkoministeriön Vesa Häkkiselle pieni tunnustus huomaavaisuudestaan

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/venajan-ulkoministeri-suomelle-huonoa-kaytosta/auBPd8JT

        https://youtu.be/SWRcT0SN6c8 Mörri Möykky - POPERA( MENSASTA NÄÄS ! )


    • T-64

      Mitäs vikaa mun telaketjuissani muka on, senkin natsi-inkvisiittori : I Pyritkö sotkeutumaan omantuntoni uskonnonvapauteen : I Mene vaan omalle tontillesi haravoimaan : I

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe